2015. július 17., péntek

Nokedli kicsit másképp (gluténmentes)

A pénteki menüvel mindig bajban vagyok. Még akkor is, ha előtte való hétvégén tervezek, pénteki naphoz érve valahogy elfogy az ötlet.
Mivel azonban maradt tegnapról gomba, ezt mindenképp szerettem volna felhasználni, így lett ma gombapörkölt.
A quinoa-ról sok jót lehet olvasni és felhasználási területe is igen széles, így gondoltam, megpróbálok belőle nokedlit készíteni a gluténmentes hét miatt (is).

Nos, jelentem sikerült, nekem ízlett, bár kissé másabb ízű mint a fehér lisztes "tesója".

A receptet azonban mindenképp megtartom és máskor is fogok készíteni. :)

Teljesen úgy készül mint a hagyományos, víz, 1 tojás és őrölt quinoa pici sóval összekeverve. Állt egy keveset, majd kiszaggattam és megfőztem lobogó, forró vízben.
Nemrég kipróbáltam a nokedli vegán verzióját (tojás nélkül, csak vízzel, sóval és egy pici kurkumával kevertem össze a lisztet), nagyon jól sikerült, legközelebb a quinoa-val is kipróbálom.

A gombapörkölt teljesen hagyományosan készült az elmaradhatatlan uborka salátával. Ti szoktatok készíteni?

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése